Creative destruction in academia: a time to reimagine practices in alignment with sustainability values

Academia has experienced acceleration and expansion in parallel with the Great Acceleration, which has shaped the Anthropocene. Among other pressures, the expectation to be internationally mobile conflicts with many values held by sustainability scholars and results in disillusionment. The changes in the academic system can be seen through the framework of the adaptive cycle, which can help us understand historical parallels and shape the system to better align with sustainability values in future. We hope this piece can contribute to the discussion of the next steps forward to reimagine academia.

Read article

Citation: Wassénius, E., A. C. Bunge, M. K. Scheuermann, K. Resare Sahlin, A. Pranindita, M. Ohlsson, A. Blandon, C. Singh, K. Malmcrona Friberg, and P. Villarrubia-Gómez. 2023. Creative destruction in academia: a time to reimagine practices in alignment with sustainability values. Sustainability Science 18(6):2769-2775.

Creative destruction in academia: a time to reimagine practices in alignment with sustainability values

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

gedb använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.

Cookies